Sunday, August 20, 2017

Menebus Kesilapan Silam

Sewaktu masih menyokong UMNO/BN dahulu sudah ada kegusaran dihati saya dengan gelagat bini MO1 tu. Kerap jugak saya dan kawan-kawan rapat bercakap-cakap mengenainya. Tak kurang jugak melemparkan kata-kata kiasan dan sindiran terhadap dia.
** kebetulan ada rakan yang rapat dan boleh kata acapkali bertemu beliau. Kut-kut laaa kiasan dan sindiran yang kami buat sampai ke pengetahuan bini MO1.
** Bukan nak menjahanam atau menggugat kedudukannya. Tidak ada niat lain kecuali untuk melihat ada perubahan dan dapat mengukuhkan lagi sokongan rakyat terhadap UMNO/BN.
Almaklumlah ...
Diketika itu serangan terhadap beliau cukup hebat.

Malang sungguh.
Tiada sebarang perubahan.
** jika dah penyokong sendiri menegur diabaikan, mana mahu kita mengharap dia berubah dek hentaman pihak lawan.

Sokongan saya yang sudah mula sedikit tercalar (terhadap UMNO/BN) menjadi lebih parah. Dari garis-garis calar kecil ia menjadi luka yang dalam.

Terbongkarnya skandal derma dan kemelut 1MDB menjadi titik peralihan saya untuk bertukar arah.
** bukan lagi bini MO1 yang rupanya bermasalah tetapi manusia yang menerajui kerajaan lebih teruk daripada itu.

Memang pada mulanya keadaan amat sukar bagi saya untuk bersama dengan pihak pembangkang.
Bayangkanlah ...
Bertahun-tahun bertentangan ideologi dan haluan ...
Kini saya harus bersama mereka untuk menentang kemungkaran yang dilakukan oleh mereka yang saya sokong sebelum ini.

Tidak mengapalah.
Saya berjuang bukan untuk meraih laba, mengejar kedudukan atau mengumpul kekayaan serta pengaruh. Perjuangan yang lebih besar adalah untuk mewariskan negara dengan kepimpinan yang beramanah serta bermaruah.

Bukan negara yang kesejahteraan dan kedaulatannya telah punah.

Inilah sahaja sumbangan dan bakti yang mampu saya berikan untuk diwariskan kepada generasi akan datang.

Berjuanglah ...!!
Selamatkan Malaysia
Kita bina semula negara Merdeka ini.

Bersatu, Beramanah, Bermaruah.

Fb ID :

Fadzil Ams Mohamed

No comments:

Post a Comment