Wednesday, July 4, 2018

Najib : Mengaku Bersalah Lebih Baik


Dikenang-kenang balik penghinaan Najib terhadap Tun dan lawan-lawannya sebelum PRU14 hati memang terbakar hangus.
Mencaci, menghina dan sampai tahap memaki. Perbuatan yang tak sewajarnya dilakukan oleh manusia yang berkedudukan terhormat dalam pentadbiran.
Bukan main berlagaknya dia.

Mentang-mentanglah disekelilingnya penuh dengan penjilat-penjilat tegar yang semuanya jenis mementingkan tembolok sendiri. Semakin galak dan semakin kerap Najib menyindir dan memperlekeh.

Bukan rakyat Malaysia sahaja yang menjadi saksi keceluparannya malah satu dunia memerhati.
** sebagai orang yang mengaku beragama Islam, sepatutnya Najib sedar dikiri-kanannya ada Malaikat yang mencatit amal perbuatan dan pandangan Allah SWT tidak pernah lepas terhadap ciptaannya.

Tetapi ...
Tidak bernama manusia andai tidak lupa dan alpa. Najib memang tidak sempurna apalagi kita semua.

Yang mungkin menjadikan Najib lebih terleka mungkin kuasa yang dipegangnya. Lebih mengasyikkan ... bila dia terbuai dengan bisikan ehem-ehemnya lalu dia berbuat apa sahaja ... hingga terlupa mengasingkan dosa dan pahala.
** rakyat dan negaralah yang menjadi mangsa.

Hari ini ... mungkin Najib sedikit tersedar dan berkata "saya terima dan reda".

Baguslah.
Redakan sekali perasaan memberontak dikalangan penyokong bebal dungu yang selama ini terpedaya dengan drama simpati kamu. Dalam tempoh-tempoh menunggu perbicaraan penuh ini cuba-cubalah jauhkan diri dari berburuk sangka, menyalahkan pihak lain. Jangan tuduh ada yang berdendam kerana dendam kemarahan itu sebenarnya datang dari dalam diri kamu sendiri.

Banyakkan memohon doa dan petunjuk Allah SWT jika kamu mahu. Mana tahu, dengan petunjuk yang diperoleh kamu boleh memudahkan lagi proses perundangan yang sedang dijalankan.

Mudah seandainya kamu "mengaku sememangnya kamu BERSALAH dan sanggup dihukum kerananya".
** telah terlalu banyak kerosakan dan kesusahan yang kamu timpakan keatas orang lain. Dihujung-hujung ini ... kenapa tidak kamu tebus kembali dengan KEBAIKAN.

Allah Yang Maha Mengetahui.
Allah jua yang menentukan kesudahannya.

Allahu Akbar.

Fb ID :
Fadzil Ams Mohamed

No comments:

Post a Comment