Tuesday, March 27, 2018

Pakatan Bukan Dimonopoli DAP


Pakatan Harapan yang diketuai DAP.

Inilah yang sering diwar-warkan oleh setiap pimpinan BN, NGO-NGO yang mesra BN dan sentiasa digunapakai oleh setiap akhbar pro-BN sebagai suatu propaganda atau kempen politik.

** Apakah baris ungkapan berkenaan benar ..??
** Jika benar ... ia berdasarkan atas alasan yang bagaimana ...???
** dapatkan pihak-pihak berkenaan (yang menggunapakai ungkapan tersebut) memberi penjelasan terhadapnya jika diminta ..???
** apakah tindakan yang sesuai boleh diambil sekiranya ianya tidak dijelaskan sebaiknya ...??

Umum tahu bahawa gabungan Pakatan Harapan dianggotai oleh 4 parti. PKR, PAN, PPBM dan DAP.
Umum juga telah sedia maklum bahawa struktur kepimpinan didalam Pakatan tersebut diketuai oleh Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir yang sekaligus adalah Pengerusi PPBM. Ia diikuti pula oleh jawatan Presiden yang disandang oleh Wan Azizah.

Apakah asasnya penggunaan DAP mengetuai Pakatan ...???

Meletakkan DAP sebagai kononnya sebagai ketua adalah suatu usaha BN untuk menidakkan kedudukan Tun sebagai Pengerusi. Ia secara tidak langsung meletakkan Tun Dr. Mahathir tidak "setanding" dengan kedudukan Najib sebagai Jeneral, Pahlawan dan Panglima Besar BN.

Hakikatnya ... andaian itu adalah kesilapan yang BESAR.

Terimalah kenyataan bahawa ...
Status Tun Dr Mahathir, aura yang beliau miliki, penghormatan dan penghargaan yang tertumpu terhadap Tun Dr. Mahathir, baik dari rakyat Malaysia atau warganegara luar tidak sama sekali dapat disaingi oleh Najib.

Berkait dengan Akta Berita Tidak Benar yang sedang cuba "diluluskan" oleh Najib dan kerajaan pimpinannya, saya melihat bahawa ianya bakal menjadi "perangkap" yang bakal menjerat diri mereka sendiri seandainya diluluskan.

Sebaik sahaja Pakatan Harapan membentuk kerajaan kelak ... satu demi satu pihak yang membuat dan menyebar "berita tidak benar" dikalangan anggota Kabinet Najib dan pihak-pihak yang bersekongkol akan didakwa dan diambil tindakan.

Segalanya bermula dengan ungkapan tanpa fakta kukuh seperti ungkapan .... "Pakatan Harapan diketuai oleh DAP" ini.
** hal ini adalah sama seperti tindakan Najib menubuhkan RCI Forex bagi menyelongkar kejadian yang telah berlalu puluhan tahun lamanya.

Bersiap sedialah.

Sementara itu ... jika rakyat Malaysia ingin melihat Negara ini distruktur menjadi lebih baik ... PILIHLAH PAKATAN HARAPAN pada PRU14 nanti.

Bersama KITA BINA SEMULA NEGARA.

Fb ID :
Fadzil Ams Mohamed

No comments:

Post a Comment