Monday, August 7, 2017

BUKAN SOKONG BAWAK REBAH

Jika "sokong bawak rebah" maka bolehlah pemimpin nak salahkan pengikut.
Yang berlaku ini dah terbalik

Yang disokong itu menyebabkan sokong patah dan rebah.

Saya akui ...
Sebelum terbongkar satu persatu kerja musibah Najib saya memang memberikan sokongan cukup padu.
Sebaik Najib ditabal sebagai Perdana Menteri saya beristirehat seketika. Lelah sewaktu memaksa Paklah turun begitu terasa. Kelegaan jadi gantinya apabila Najib menggantikan Paklah.
** saya cukup yakin UMNO/BN boleh diperkukuh.

Menjelang PRU13 ...
Saya dipanggil sekali lagi untuk membantu perjuangan UMNO/BN.
(kena bagi peringatan dulu :
Saya bukan ORANG HEBAT yaaa).

Teruskan.

Kerana tak mahu UMNO/BN kecundang saya bersetuju untuk kembali beraksi aktif.
** tetapi dalam aktif pun ... Saya tak mengemaskini blog dan menyumbang apa-apa lagi kepada MyKmu (MyKmu hari ini dah bertukar corak).
 Ada medium yang lebih ramai pengunjung (pembaca) menjadi pilihan saya.

Sebenarnya ...
Kembalinya saya aktif pada mulanya agak okay. Tetapi dalam beberapa ketika ... Ada perkara yang tak berapa bagus untuk imej Najib (sebagai Perdana Menteri) yang berlaku. Namun ... Demi untuk mempertahankan BN sebagai kerajaan ... Saya abaikan hal-hal berkenaan.
Pada masa sama ...
Terlintas didalam hati bahawa pencapaian BN didalam PRU13 nanti takkan sebaik seperti PRU12. Ianya saya jangka kesan dari apa yang berlaku (seperti yang saya nyatakan diatas ... Perkara yang tak elok)

Ternyata ...
Pencapaian BN lebih buruk berbanding PRU12. Cuma yang dapat sedikit mengubat lara ... UMNO dapat meningkatkan pemilikan kerusi Parlimen serta merampas kembali Negeri Kedah.

Sebaik sahaja PRU13 berakhir ... Sekali lagi saya ambil istirehat panjang (dari bercakap hal politik) dan merasa terpanggil semula sebaik sahaja kisah kecelaruan 1MDB dan kemasukan derma ke akaun bank peribadi Najib didedahkan.
** skandal dan krisis ini sudah keterlaluan.
** tidak cukup dengan perkara buruk (tentang imej Najib dan BN sebelumnya) ... Pendedahan ini cukup untuk saya berpaling dari menyokong BN.
Inilah yang saya katakan ....
YANG DISOKONG MEMBUATKAN
SOKONGAN REBAH.
Saya tidak lagi dapat berpihak kepada BN apatah lagi kepada Najib.
Maaflahhh.

Keadaan diburukkan lagi setelah Tan Sri Muhyiddin digugur dan dipecat bersama beberapa pimpinan yang lain.

Cukuplah.

Saya ternanti-nanti penubuhan parti baru (setelah TSMY dan Tun mengesahkan keluar UMNO) malah pernah mengusulkan secara terbuka kepada TSMY supaya menubuhkan segera sebuah parti untuk dijadikan platfom menentang UMNO.

Diringkaskan kisah ....
Akhirnya PPBM tertubuh dan bermulalah perjuangan saya didalamnya seiring dengan hasrat Tun Dr Mahathir dan lain-lain pimpinan untuk #mengundurkan Najib serta BN daripada terus berkuasa.

Tiada lagi sokongan untukmu Najib dan BN.

Kepada pimpinan PPBM dan PH.

Bergeraklah secara bersepadu.
Kukuhkan ikatan sesama ahli parti gabungan dan
Kita tentang habis-habisan kerajaan Najib yang kini digelar kerajaan KLEPTOKRASI.

No comments:

Post a Comment