Thursday, October 18, 2018

"The Blu-Osen" dan 45 Tuduhan (Keatasnya)

Salah satu daripada Prinsip RUKUNEGARA.
** Kedaulatan Undang-undang.

Pada ketika pihak penguatkuasa mahu melaksanakan peruntukan undang-undang, lebihkurang 200 orang penyokong Zahid Hamidi seakan mahu menafikannya.
** terpekik terlolong
** berasak-asak berhimpit mahu memecah benteng kawalan anggota Polis
** bawak otak beku kedepan khalayak seperti tidak mahu memahami bahawa pertuduhan yang didepani oleh Zahid adalah hasil dari siasatan yang telah dijalankan. Wajib diingat bahawa lebihkurang 6 kali Zahid mengadap pihak berkuasa untuk memberi keterangan.

Selepas ulang-alik untuk proses soalsiasat dan memberi keterangan berjam-jam, sudah pastilah terdapat bukti kukuh untuk Zahid didakwa.
** pihak berkuasa tidaklah terlalu bodoh
untuk mengheret serta menuduh didalam ruang mahkamah jika tiada asas untuk melakukannya. Ianya membabitkan proses undang-undang, sebagaimana yang dilalui oleh pihak lain.

Para penyokong yang berhimpun tahu apa ..??
** adakah mereka punya bukti untuk menyanggah setiap dapatan yang diperoleh dalam siasatan yang dilakukan (terhadap Zahid) ..??
** jika ada, bekerjasamalah dengan barisan peguam yang bakal membela Zahid. Tegakkan kebenaran serta keadilan ... JIKA ADA LAAAA.
Menyalak melalak sebelum perbicaraan berlangsung ... tidak memenangkan Zahid pun.

Zahid telah dikenakan pertuduhan.
** dan dia pun telah dibenarkan untuk bebas (dengan sejumlah ikat jamin dibayar). Dia tak mati, tak cedera dan tak cacat pun kan kannn. Siap lambai-lambai tangan sambil tersengih-sengih lagi apaaa .. ???

Abistu dok keriau pasal apa ...???

Satu perkara lagi.
Dalam riuh kecoh itu, para penyokong
dah lupa satu lagi prinsip Rukunegara.
** Kesopanan dan Kesusilaan.

Dah tak kira lelaki perempuan. Hilang sopan, dah tak punya rasa malu langsung. Inikah imej yang mahu dipamer oleh penyokong UMNO ..??.
** Dengan perlakuan begitukah yang boleh mengangkat kembali maruah UMNO, Melayu dan Islam ...???

Tunggu ajerlah hari perbicaraan.
Mahkamah tidak ada nak "mengundur" pun. Dituduh tetap dituduh.
** baik kecoh macamana, runtuh pagar mahkamah sekalipun ... 45 TUDUHAN dah duduk DIATAS BATU JEMALA Presiden UMNO ... Zahid Hamidi.

◇◇ HIDUP BLU-OSEN ◇◇

Fb ID :
Fadzil Ams Mohamed

No comments:

Post a Comment