Saturday, August 5, 2017

TAHNIAH HAJI HADI SYABAS PAS

Sekalung tahniah diucapkan kepada Presiden PAS.
Syabas kepada Setiausaha Agung PAS, ahli-ahli dan jugak para penyokong parti berkenaan.

SUA PAS telah mengotakan janji dan melaksanakan tugas dengan cemerlang kerana berjaya mengheret pemilik portal Sarawak Report ... Clare-Rewcastle Brown kemuka pengadilan di UK.
Syabas para ahli dan penyokong PAS kerana berjaya mengumpulkan dana (berapa jumlahnya tidak diketahui) bagi tujuan pembiayaan kes saman berkenaan.

Ucapan tahniah dan syabas saya ini dirasakan suatu pujian yang amat istimewa kerana saya menganggap Haji Hadi dan barisan pimpinan PAS cukup berani ... Berani menyaman dan berani menyatakan tentangan terhadap penyebaran berita oleh CRB (tentang pemberian wang 90juta).

Jangan fikirkan soal kalah atau menang terlebih dahulu kerana kes belum lagi selesai.
** ini sesuai dengan semangat keseluruhan anggota PAS. Yang penting "berjuang". Kalah pun bukan jadi persoalan.
(Ini sama serupa dengan kisah bertanding didalam pilihanraya dinegara ini. Kalah bertanding tak apa tetapi roh perjuangan diutamakan).

Disebalik kisah saman Haji Hadi dan PAS ini ... Saya cuba mengimbas kepada kiaah saman hari Selasa terhadap akhbar Wall Street Journal (yang dikatakan memfitnah pimpinan tertinggi Malaysia).

Ternyata Presiden PAS lebih berani berbanding Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia.

Cuba bayangkan :
Kerana Haji Hadi merasa dirinya difitnah menerima 90 juta dari PM Najib, Hadi mampu mengemukakan saman.
Bagaimana dengan Najib ...???
Beliau dituduh menyelewengkan paling kurang RM2.6 billion duit 1MDB tetapi selepas beratus hari Selasa berlalu masih tiada tindakan terhadap WSJ direalisasikan (walaupun janji berkenaan keluar dari mulut PM Najib sendiri)..

Diulang sekali lagi .... Dituduh menerima RM2.6 billion tak berani mengemukakan saman. Bagaimana jika dibandingkan dengan apa yang Hadi lakukan.

Bukan sahaja saman terhadap WSJ tidak terjadi tetapi tindakan-tindakan yang dilakukan oleh United State Department of Justice  langsung tidak dicabar ... Maupun oleh PM Najib atau oleh pihak berkuasa Malaysia.

Kerajaan Malaysia punya banyak agensi, jabatan dan badan-badan bertanggungjawab dalam hal-hal berkaitan tetapi malangnya kita tidak langsung memberi tindakbalas yang bersesuaian terhadap apa yang dilakukan (oleh beberapa negara luar).

** apapun ...
Rakyat tetap menunggu Selasa-Selasa yang mendatang (kut-kut laaa ada saman bakal dibuat) yang dirasakan mampu menjawab banyak persoalan dibenak fikiran rakyat.

Tahniah sekali lagi buat Haji Hadi, pimpinan, ahli dan para penyokong PAS.

Fb ID :
Fadzil Ams Mohamed

No comments:

Post a Comment