Tuesday, March 13, 2018

Akal Jangan SETENGAH MASAK ...!!!!


Nak pertikai boleh tapi jangan guna akal "setengah masak".

BN adalah BN.
Sewaktu Tun M menerajui BN ada atau tidak syor atau cadangan dikemukakan/diajukan supaya had perkhidmatan seorang Perdana Menteri ditetapkan untuk tempoh tertentu ..??
** tak pernah ada syor bukan ..??

Jadi ... nak salahkan siapa ...???
** kamu jugak lerrrr.

Apapun .... walaupun ada atau tidak syor (penetapan tempoh khidmat) tidak menjadi masalah pada ketika itu kerana keadaan senantiasa terkawal. Tidak ada keperluan untuk berbuat demikian kerana pentadbiran berjalan dengan baik. Menteri-menteri Kabinet yang dilantik melaksanakan tugas serta tanggungjawab dengan cemerlang.
** saya tidak mahu mengulang-ulang atau mengimbas kebelakang bagi menceritakan pencapaian masa lalu tetapi .... apa yang terbentang dihadapan kita hari ini sebahagian besarnya adalah hasil kecemerlangan pentadbiran yang lalu. Apa yang dimiliki dan dinikmati hari ini adalah berkat kerja keras pimpinan terdahulu.

Timbul idea menghadkan tempoh khidmat memegang jawatan sebagai Perdana Menteri ini adalah kesan dari "perlakuan" Perdana Menteri yang ada kini.
Bagaimanapun ... terlebih dahulu perlu difahami bahawa PH adalah gabungan politik yang berbeza dari BN. PH boleh menggariskan dasar yang mereka mahukan selama mana ianya dipersetujui oleh majoriti pimpinannya.

** Najib atau mana-mana pimpinan "tidak punya HAK untuk mempertikai" (kepada setiap apa yang ditetapkan) kerana PH tidak berada dibawah naungan BN dan memang tiada keperluan untuk mengikut TELUNJUK BN.

Apa masalahnya dengan Najib jika PM dari gabungan PH (jika ditakdirkan mentadbir kelak) hanya berkhidmat untuk DUA PENGGAL ...???
** cemburu, dengki atau sakit hati ....???
Apa hal pulakkkk ......?????

Tempoh dua penggal itu pun tentulah bersyarat.

Mudah jer syaratnya.
** PM (dari PH) memberikan khidmat yang terbaik. Maka akan kekal untuk tempoh DUA PENGGAL.
** jika perangai berubah jadi PENYAMUN setelah menjawat jawatan Perdana Menteri ... rakyat sendiri yang akan MENJATUHKANnya melalui PETI UNDI. Rakyat hari ini pun punya mata, telinga dan akal yang waras. Ilmu dan pengalaman membolehkan mereka menilai "mana baik mana buruk"

Lain laaa rakyat BN ...
Kaca pun dipuja seperti BERLIAN.

Nasihat saya ....
Nak bercakap .... bagi MASAK BETUL-BETUL AKAL tu.
** janganlah guna jawatan Perdana Menteri sebagai lesen untuk CAKAP MERAPU MERABAN.

Tak tau malu ker ....????

Fb ID :
Fadzil

No comments:

Post a Comment